Generalforsamling, onsdag d. 5. februar 2025 - Referat
Kl. 11:30 Seniorhuset, Gl. Banevej 6a, 7470 Karup
Astrid Madsen (Formand) bød velkommen til medlemmerne (29)
1. Valg af dirigent og referent
Astrid foreslog Gurli Stoldt som dirigent, hvilket hun sagde ja til. Gurli konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet. Referent: Sarah Young. Godkendt
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år:
Ud over træning har vi i løbet af året afholdt 4 makkerturneringer og 2 holdturneringer, og vi har spillet om Erlings mindepokal og haft klubmesterskaber.
I maj havde vi udflugt til Løvbakkerne ved Herning, hvor vi gik en tur og fik kaffe og rundstykker.
I november havde vi, som vi plejer en dag, hvor klubben giver gløgg og æbleskiver, og i december holdt vi julefrokost.
I april var vi vært for DAI Midtjyllands dommerkursus for nye dommere, og 7 af os var i Feldborg til mesterdommerkursus.
Vi deltog i 23 stævner, de fleste under DAI og enkelte under DGI. Vi har haft tre hold med i DAI’s Midtjyske holdturnering, og et enkelt hold i DAI’s efterårsturnering
9 spillere herfra kvalificerede sig til at deltage i de individuelle regionsmesterskaber, som blev afholdt i Randers. 6 spillere klarede at kvalificere sig til individuelt DM, som blev spillet i Herning i juni. Desværre fik vi for første gang i flere år ingen på podiet.
Vi har haft tre hold med i DAI Midtjyllands holdturnering. To af de tre hold kvalificerede sig til regionsmesterskabet for hold. Det blev holdt i Vridsted i august. Et af holdene fik en 2. plads, og begge hold kvalificerede sig til DM, som blev afholdt på Sjælland i september. Her klarede det andet hold at få en 3.plads.
I efterårsturneringen for hold vandt Karup det afsluttende stævne med deltagelse af de 8 bedst placerede hold. Stævnet blev afholdt ved Seniorhuset.
I juli afholdt vi et kvalifikationsstævne ved Seniorhuset. Der var tæt ved 130 deltagere, og alt forløb planmæssigt med god hjælp fra mange. Det blev så desværre kun denne ene gang, da de fra Plejehjemmets side ikke ønsker det gentaget.
I september afholdt vi igen et stævne. Det var Viborgmesterskaberne, som vi holdt ude ved Hessellund Sø-camping. Der var 84 deltagere. Igen et stævne, som vi kun har fået positive tilbagemeldinger på.
I 2024 blev det til 35 placeringer blandt de tre bedste, når vi har været til stævne. Der var igen rekord i antallet af Hole in One, hvor der i 2024 er lavet ikke mindre end 1818 i alt.
Tak til Hessellund Sø-Camping for at vi må afholde stævne derude. Tak til Rema, SuperBrugsen, og Peter Larsen kaffe for støtte.
Tak til Birgit og Vagn for at vi fortsat må spille ovre hos dem.
Tak til Sarah for spil hos hende de fleste onsdage.
En særlig tak til jer der har lavet banerne, skovlet sne, lavet kaffe, indkøbt drikkevarer, dækket bord osv. Igen en tak til de røde esser for at klare opvasken. Dejligt at så mange af klubbens medlemmer altid er klar til at give en hånd med, og at vi også har andre ikke-medlemmer, som er flinke til at hjælpe ved vore stævner.
En speciel tak til dem, der hjalp ved vores stævner, også til DAI for deres hjælp.
Tak til bestyrelsen for godt samarbejde.
Håber, at 2025 bliver et rigtig godt krolfår. Godkendt
3. Forelæggelse af regnskab for det forløbne år:
Kassereren, Preben Hansen, fremlagde regnskabsafslutning for 2024.
22.704,23 kr. overføres til 2025. Godkendt
4. Fastsættelse af kontingent:
Årlige kontingent (aktive medlemmer) – uændret (kr. 150).
Passive medlemmer – uændret (kr. 100). Godkendt.
5. Behandling af indkomne forslag: Intet modtaget
6. Torsdagen krolf mellem maj og august
I 2024 blev det besluttet at spille aftenkrolf (kl. 19). Det var dog ikke alle medlemmer, der var tilfredse med ændringen. Bestyrelsen anbefalede en ny afstemning. Ved håndsoprækning blev det besluttet at vende tilbage til formiddagskrolf.
7. 8. 9. Valg til bestyrelsen
På valg:
Preben Hansen: Godkendt
Sarah Young: Godkendt
Krista Andersen: Godkendt
Suppleanter: Jens Ole Nielsen og Ole Aagaard: Godkendt
Bilagskontrollant + Bilagskontrollantsuppleant:
Kurt Balslev Kristensen og Ole Aagaard: Godkendt
Bestyrelsen 2025:
Formand: Astrid Madsen
Kasserer: Preben Hansen
Sekretær: Sarah Young
Bestyrelsesmedlemmer: Tove Nielsen og Krista Andersen
Suppleanter: Jens Ole Nielsen og Ole Aagaard
Bilagskontrollant + bilagskontrollantsuppleant: Kurt Balslev Kristensen og Ole Aagaard
10. Eventuelt:
a. Salg af drikkevarer: Klaudi Sigaard holder køleskabet fyldt med drikkevarer. Han meldte om et godt regnskabsår.
b. Holdturnering 2025: For nye medlemmer gav Astrid en orientering om den årlige holdturnering.
Man er 4 på et hold. Man finder selv sammen. Prisen var sidste år 300 kr for et hold. Man kommer i en pulje med 3 andre hold i Midtjylland. (Randers, Aulum, Møldrup, Skanderborg, Vristed etc.). Spiller 6 kampe - ude og hjemme mod de tre andre hold.Holdet sørger selv for transport til udekampe og kaffe til hjemmekampe. Bestyrelsen er behjælpelig ved afvikling mht kaffe og dommere og indberetning af resultater. De 2 bedst placerede hold i hver pulje går videre til regionsfinaler, som er i slutningen af august. De 7 bedste hold går videre til DM (september).
c. Diplom for flest Hole in One 2024: Leif Jensen med 138
d. Sarah fik præsenteret en skøn kurv til at være vært for nogle onsdags krolf - tusind tak!
Tak til Gurli for ordstyrer.
Tak til alle medlemmer!
Sarah Young
Sekretær Karup Krolf Klub